1. Mohl byste nám představit Vaši společnost? (lokality kancelářských prostor, celková pronajímatelná plocha, atd.)? Čím se vaše společnost zabývá? 

Scott.Weber Workspace od roku 2009 poskytuje privátní flexibilní kanceláře a coworkingové prostory. I když to na první pohled vypadá, že naší jedinou činností je pronajímání kanceláří, není tomu tak. Budujeme nejmodernější designové pracovní prostředí v duchu wellbeingu a v kontextu hybridního modelu práce. Pro naše klienty pravidelně pořádáme přednášky, workshopy, networkingové snídaně, či grilovačky. Kanceláře vybavujeme podle přání klientů a do jisté míry se staráme o chod jejich firem. Flexibilně reagujeme na zvyšující se poptávku expanzemi na nové lokality – The Park, Port7, nebo rozšiřováním těch stávajících - Atrium Flora, Flow Building  Praga Office & Garden. Už začátkem roku 2024 otevřeme nejnovější centrum DOCK, které bude splňovat principy wellbeingu do nejmenšího detailu. Dohromady se staráme o 5 000 pracovních míst na 40 000 m² plochy. Výhledově se chystáme i za hranice regionu. 

 

2. Jak se Vaše společnost liší od ostatních pronajímatelů administrativních prostor? 

Hlavním rozdílem od ostatních pronajímatelů je ten, že náš koncept nestojí na pronajímání kanceláří jako takových, ale je postaven na službě klientovi v širokém slova smyslu. Velkou výhodou flexibilních kanceláří jsou kontrakty na krátkou dobu. Firmy mohou své prostory zvětšovat, zmenšovat nebo klidně zcela odejít. Nestarají se o vybavení, vše mají předem zařízené. My se staráme o recepci, poštu, IT, úklid i další provozní věci, takže klienti se soustředí jen na svůj byznys. Navíc organizujeme eventy pro jejich zaměstnance, co je velká pomoc také pro HRisty. V další řadě si vybíráme budovy, které splňují nejvyšší kritéria udržitelnosti a zdravotní nezávadnosti vnějších i vnitřních prostor. Klientům poskytujeme prvotřídní vybavení kanceláří, včetně ergonomického nábytku, facility, IT zabezpečení a špičkové technologie. Funkční, moderní a atraktivní kancelářské prostředí se týká privátních servisovaných kanceláří, coworkingu, zasedacích místností i eventových prostor. Toto vše je doplněné velkým množstvím oddechových zón, gamingových místností, ale i místností pro nerušenou práci v prostředí, které podporuje kreativitu a produktivitu. Zajišťujeme veškeré služby od zásob, recepce až po úklid a v neposlední řadě se staráme o mentální pohodu klientů tím, že pořádáme různé eventy, kde se mohou setkávat a navazovat třeba vytvářet i nové obchodní příležitosti. 

3. Co Vás přimělo k vybudování flexibilních kancelářských center? 

Během své kariéry jsem měl možnost být sám součástí oblastí, které se momentálně spojují v konceptu Scott.Weber Workspace. Začal jsem jako šéf nákupu, pak jsem dělal šéfa provozu velké technologické společnosti, pak jsem mlě možnost pracovat na oddělení business development nabízející outsourcing IT služeb, a nakonec v pozici ředitele společnosti nabízející outsourcing s mezinárodní zodpovědností, konkrétně za Evropu.  Koncept coworkingu a flexibilních kanceláři roste a bude růst. Je to evoluční změna, které je nevratná. Vidím, že je na trhu prostor mít prémiové a prestižní kancelářské prostory a špičkové služby, kde se klient nechá hýčkat. Toto na trhu buď není, nebo není tak kvalitní, jak to nabízíme my. Náš růst je důkazem toho, že poptávka po takové službě existuje. 

4. Co mají Vaše získaná administrativní centra společného? 

V první řadě si vybíráme atraktivní lokality, které jsou zpravidla přímo na metru, jsou tedy snadno dostupné MHD i autem. Jak jsem zmínil výše, klademe velký důraz na to, aby splnila nejvyšší kritéria udržitelnosti, zejména certifikace BREEAM, LEED a certifikace vnitřního prostředí WELL. V rámci našich prostor zachováváme koncept harmonie mezi prací a odpočinkem, na každém centru tedy najdete různé relaxační zóny, hry, případně běžeckou dráhu na střeše budovy. Potrpíme si na design a i když mají všechna centra tyto pilíře společné, každé jedno vkládáme do rukou profesionálním designérům, takže každé centrum má svého specifického ducha. 

 

5. Jak vidíte budoucnost pro flexibilní kancelářská centra? 

Myslím si, že nakolik tento segment za poslední roky výrazně vyrostl, stále jsme na začátku jeho budování. Lidé si začínají uvědomovat výhody komfortu, který jim poskytujeme a váží si času a úsilí, které ušetří a díky tomu se mohou věnovat svému businessu. Celkově se myšlení a přístup k práci změnil, lidé preferují hybridní model práce, firmy na to musí reagovat a my jim v tom podáváme pomocnou ruku. Ještě nedávno byly podobné prostory plné freelancerů a digitálních nomádů, ale na vlak nasedají i velké firmy, korporáty a budoucnost vidím také ve veřejném sektoru. Myslím, že to, co se zde snažíme budovat, bude za pár let nový normál. 

6. Momentálně Vaše portfolio tvoří 13 lokalit. Můžeme se v blízké budoucnosti těšit na další přidaná centra?  

Určitě ano. Naše nejnovější centrum v DOCK otevřeme začátkem roku 2024, ale tím to zdaleka nekončí. Oči a uši máme nastraženě prakticky bez přestávky a pokud se naskytne zajímavá příležitost, jsme připraveni ji využít. Výhledově bychom se chtěli posunout za pomyslné hranice hlavního města a expandovat dále do regionu, třeba do Brna. Letos jsme otevřeli 2 zbrusu nová centra The Park a Port7 a tím jsme rozšířili portfolio o 7 322 m². Nezapomínáme ani na stávající centra a jak jsem zmiňoval na začátku, centrum The Flow na Václavském náměstí se obohatí o nové, střešní patro i s terasami a prostory Atrium Flora se také rozšířili o navazující patro a stávající prostory prochází renovací.