1. Zdá se, že pojem “servisované kanceláře” může pro různé lidi znamenat různé věci. Můžete nám ve stručnosti představit, co to znamená pro vás a pro koho tato služba především je?

U nás to nazýváme souhrným pojmem “Flexibilní kancelářská řešení”. Tento obor se v poslední době poměrně výrazně proměnil a od poskytování servisovaných kanceláří, které využívají pouze coworkingové komunity a kterým říkáme “Laby”, je patrný posun k novému trendu, kdy servisované prostory na míru využívají větší firmy. New Work pokrývá všechny tyto segmenty, přičemž hlavní podíl v portfoliu přechází z jednotlivých servisovaných kanceláří právě na celá kancelářská řešení pro firmy. Coworkingová část se týká jen přibližně 5 % našeho portfolia. Co mají všichni klienti společného, je to, že hledají flexibilitu, a co se mezi těmito skupinami klientů liší, je rozsah služeb, které vyžadují a chtějí využívat.

Zatímco, coworker požaduje celou řadu služeb a chce mít možnost přihlásit se na bázi denního či měsíčního přístupu, jako například v posilovně, včetně kávy a nebo obchodních a vzdělávacích eventů, firemní klient se zaměřuje na řešení šitá na míru, na bezpečnost, záruky a pohodlí, které mu toto řešení poskytuje.

Naše kanceláře jsou vybaveny veškerým nábytkem, který klient potřebuje, a jsou připraveny k okamžité instalaci IT techniky. Veškerý jejich provoz a údržba jsou zajištěny námi. Kromě kancelářských prostor mohou naši klienti využívat naše příjemné relaxační prostory nebo salonky, kuchyňky s profesionálními kávovary, stroj na čištění vody a vždy čerstvé ovoce. Naši nájemci navíc mohou využít naše konferenční a zasedací místnosti pro setkání nebo firemní akce a také stálou přítomnost recepční či možnost vyřizování poštovních služeb. Jinými slovy poskytujeme našim nájemcům řešení „zapojit se do zásuvky a pracovat“. Pokud dnes klient podepíše smlouvu - a bez ohledu na to, zda je klient jedna osoba, která hledá prostor pro coworking, nebo je to společnost o desítkách zaměstnanců-, mohou začít fungovat v našich kancelářích klidně hned od zítřka.

2. Čím se liší servisované kanceláře od klasického coworkingu? Jaké jsou tam hlavní rozdíly z pohledu vaší firmy a z pohledu nájemců?

Coworking pro nás znamená poskytnutí okamžitého pracovního prostoru pro jednotlivce, v živém a profesionálním kancelářském prostředí, kdykoliv a kdekoli, s cenou vypočítanou podle toho, kolik času coworker v kanceláři stráví, se sazbou za hodinu, den, týden nebo měsíc. Takový člověk prostě přijde, posadí se ke stolu mezi ostatní coworkery a používá ho po určitou dobu, kterou potřebuje. Servisované (nebo to u nás nazýváme také Flexi) kanceláře jsou optimální kancelářské řešení pro malé a střední firmy. Ty získají prostor pro vyhrazený počet pracovních stanic v uzavřené samostatné kanceláři nebo kancelářích. Cena je jim účtována za počet připojených pracovních stanic.

A pro společnosti, které vyžadují zcela samostatné řešení s úplně oddělenými kancelářskými prostory a kompletním vlastním brandingem, máme připravenou nabídku, pro kterou máme anglický název Corporate Offices nebo dříve jsme jí také říkali Corporate Corner. Nájemné za tyto vyhrazené kancelářské prostory je účtováno za metr čtvereční. Pokud si to firma přeje, můžeme jí připravit uspořádání a design kanceláří přesně na míru.

Náš cíl je však vždy stejný: Chceme každému poskytout plnohodnotný servis tak, aby se nemusel ohledně svých pracovních proctor vůbec o nic starat – a je jedno, zda je nájemcem coworker, který přichází na pár hodin, nebo firma, která si prostory pronajme na několik let.

3. Jaký je rozdíl ve vašem přístupu k marketingovým a obchodním aktivitám vůči individuálním nájemcům a vůči firemním klientům?

S výjimkou Kyjeva, kde New Work provozuje coworkingové prostory (tedy ten tzv. Lab) v nákupním centru Globus s více než 2 000 m2, tvoří v jiných zemích coworkeři v obsazenosti našich prostor menšinu na úrovni zhruba 5 % a dá se očekávat, že v České republice to bude vypadat velmi podobně. Rozdíl v jednání s firemními klienty souvisí především s různými potřebami těchto klientů. Firemní klient očekává od servisovaných kanceláří určité standardy kvality a vedle designu interiéru a pracovního prostoru počítá se spolehlivým a udržitelným vztahem, který se bude dále rozvíjet. Čím větší prostor klient vyžaduje, tím více se mění podle potřeb těchto firem, pro které je na prvním místě bezpečnost a udržitelnost spolu s řešeními přesně na míru.

4. New Work prošel významnou expanzí napříč regionem střední a východní Evropy. Můžete nám říct více o své přítomnosti a aktivitách v České republice?

Aktuálně New Work provozuje pracovní prostory na 33 místech v 5 zemích a 7 městech, o celkové ploše 85 tisíc m2. V České republice působíme od druhé poloviny roku 2018, kdy jsme otevřeli své první obchodní centrum v Coral Office Parku v Praze - Nových Butovicích. Nyní v druhé polovině roku 2019 plánujeme otevřít servisované pracovní prostory v atraktivním areálu Waltrovka a v Karlíně v budově Rustonka u Invalidovny. V jednání máme i další prostory, z nichž alespoň jeden či dva bychom také rádi spustili ještě do konce letošního roku. Tím se stane New Work významným hráčem na českém trhu, protože bude mít v Praze v nabídce 4 či 5 různých lokací.

5. Na čem je založen přístup New Worku, aby měl spokojené zákazníky?

Náš přístup je založen na maximální flexibilitě a pohodlí a naopak na minimálních starostech pro klienta. Pronájem kancelářských prostor představuje pro firmu nebo i jen jednotlivce důležité rozhodnutí a nemalou část jejich nákladů. My jim chceme co nejvíc těchto starostí ušetřit a učinit jejich rozhodování a finanční plánování co nejsnadnější. U nás klient podepíše jednoduchou smlouvu, která má jen 2 stránky, ví, že cena je konečná a nečekají ho žádné dodatečné náklady ani starosti s provozem. Je to něco jako luxusní hotel – vyberete si ho proto, že v něm očekáváte, že

máte vše v ceně, všechno bude fungovat, služby budou špičkové a celý pobyt proběhne hladce, aniž byste se museli o cokoli starat. A my vlastně naším přístupem a kvalitou služeb přenášíme kvalitu služeb prvotřídního hotelu do oblasti kancelářských prostor.

6. Máte nějaké zvláštní „rituály“, když získáte nového nájemce?

Z každého nového zákazníka máme samozřejmě radost, ale tančení na stolech nebo bouchání lahví se u nás nekoná. (smích) Pro nás uzavřením smlouvy vlastně jen začíná další část práce – maximální pomoc novému klientovi při nastěhování a další podpora ze strany našeho týmu, aby se u nás zákazník mohl ihned cítit opravdu “jako doma”.

7. Vaše kancelářské prostory jsou plně vybavené a připravené k okamžitému nastěhování. Ale zmínila jste, že firemní klienti mají možnost změnit si design kanceláří nebo si ho nechat připravit na míru. Můžete nám říct více o této možnosti a možná uvést nějaký příklad, kdy jste něco takového dělali?

Běžný postup při jednání s firmami je, že již ve fázi vyjednávání probírají naši designéři s potenciálním nájemcem jeho představy a potřeby a na základě toho pak připraví návrh designu. Cílem je zajistit splnění všech potřeb klienta a zároveň dbát na to, aby byly dodrženy všechny předpisy, náležitosti a omezení týkající se dané budovy.

Někteří z našich stávajících nájemníků v průběhu let rostli a od pronájmu jednotlivých kanceláří se dostali až k firemním prostorám, tedy tomu tzv. Corporate Space. Jedna z těchto společností například požádala o změnu některých stěn a vytvoření větších kanceláří a také o nové skleněné dveře s logem. Další klienti žádali například o speciální vybavení kanceláří, různé barvy stěn a podobně. Novější generace firem už o nás ví a začíná s námi spolupracovat již v první fázi vývoje v našich nejnovějších lokalitách, což znamená, že jsme schopni pro ně připravovat design a vybavení přesně na míru již od úplného začátku.