Míšo, mohla byste čtenářům představit svou profesní cestu, která vás přivedla až k založení Moovin Space?

Už při studiích mě zajímalo, jak prostředí ovlivňuje naše myšlení, emoce i chování. Následně jako konzultantka pracovního prostředí jsem pomáhala firmám nastavit kanceláře ke spokojenosti i výkonu lidí, tak aby odrážely i kulturu firmy. V projektech, kde jsem se zaměřovala primárně na optimalizaci místa se stále opakovalo totéž: firmy měly nadbytečné prostory a nevěděly, jak je smysluplně využít. Právě tato zkušenost nás přivedla k nápadu založit Moovin Space. Plný provoz jsme spustili letos v lednu.

 

Co vás motivovalo pustit se právě do oblasti kancelářských nemovitostí a jejich inovativního využití?


Vždycky jsem chtěla podnikat a před rokem jsem cítila, že je správný moment to zkusit. Komerční nemovitosti jsou zrovna asi souhrou příležitostí, náhod, a toho, co nás baví. A odvětvím, kde jsme viděli příležitost. Trh je velmi konzervativní a změny či inovace v něm přicházejí zřídka. Pandemie ukázala, jak neefektivně jsou prostory využívány – firmy je platí, i když zůstávají prázdné, a kvůli dlouhým smlouvám se jich nechtějí nebo ani nemohou vzdát. Zároveň roste poptávka po flexibilitě, kterou trh není schopen uspokojit rychle. Těmito trendy jsme se inspirovali a vznikl Moovin Space.

 

Jaké výzvy jste musela na začátku překonat – a co vám pomohlo vytrvat?


Stále jsme na začátku a výzvy přicházejí každý den. Schopnost pracovat s energií a emocemi je v takových chvílích zásadní a k tomu pomáhá i správný parťák, se kterým to můžete sdílet. Věřím, že vytrvalost je schopnost, kterou musíme obnovovat denně. Dává mi to obrovskou energii – jinak bych to už asi dávno vzdala.

 

Jak byste jednoduše vysvětlila, co Moovin Space dělá?

Moovin Space propojuje firmy, které mají v kancelářích volná místa, s týmy, kteří kanceláře hledají. Pronajímatelé prostory inzerují, nájemci je využívají a my dohlížíme na hladký průběh sdílení. Od poskytování jednoduchých a transparentních smluv, až po správu nájemného. V podstatě jsme podobní Airbnb nebo Interhome, ale zaměřením na dlouhodobé kancelářské pronájmy.

 

Jak se Moovin Space liší od servisovaných kanceláří nebo klasických realitních agentur?

Máme diametrálně odlišný business model. Provozovatel servisovaných kanceláří platí nájem za své centrum, jako každá jiná firma v budově. Nové prostory může otevřít, když se postaví budova nová. Ty pak musí i vybavit nábytkem v designu, který odráží jeho značku (tzv. fit-outovat). Provozovatel vydělává na tom, že jednotlivá pracovní místa v centru pak pronajímá za násobně vyšší cenu, než je jeho nájem. Tím pokrývá vlastní provoz. Je to stále blízko tradičního způsobu přemýšlení. Realitní agentury se zase zaměřují na podnájem nad 500 m², zatímco menší prostory přehlížejí. My jsme mnohem flexibilnější, což je i inovace, kterou přinášíme na trh. Nejsme omezeni na nové budovy ani jednotný design či m2. Moovin může existovat naprosto kdekoliv a kdykoliv. Každá firma přes nás může nabídnout libovolný počet míst za cenu, kterou si sama stanoví.

 

Kdo jsou vaši typičtí klienti – na straně nabídky i poptávky?
Na straně nabídky jde o firmy s 20–200 lidmi, které mají dlouhodobé nájemní smlouvy a volné židle. Na straně poptávky stojí firmy o 5–50 lidech, které nechtějí řešit provoz ani vybavení a servisovaná kancelář pro ně není z různých důvodů ideální variantou. Některé prostory nabízíme i jednotlivcům.

 

Jakým způsobem řešíte otázku flexibility?
Celá naše služba je velice flexibilní oproti standardu trhu. Smlouvy uzavíráme na dobu neurčitou s dvouměsíční výpovědní lhůtou (standard se pohybuje v řádu let). Pokud klient hledá větší jistotu, nabízíme i roční kontrakty s tříměsíční výpovědí. Tím poskytujeme velkou flexibilitu pro menší firmy a zároveň stabilitu pro ty, které preferují dlouhodobější řešení. Pokud se bavíme o flexibilitě prostoru, nájemcům nabízíme možnost zmenšování i růstu. Je to otázka jedné SMS.

 

Vidíte v Česku rostoucí zájem o alternativní způsoby pronájmu kanceláří?
Ano, ale nejdůležitější je, že zájem roste i mimo ni. Praha patří mezi evropská města s nejrychleji rostoucí poptávkou po flexibilních kancelářích. Jen v roce 2023 se zvýšila o více než 20 % a tento trend bude pokračovat. Flexi prostory dnes tvoří přibližně 8 % a bude dále růst. Pro to, abychom se zde ale výrazně posunuli, je potřeba, aby se změnil celý trh, který je aktuálně postavený na dlouhodobé jistotě.

 

Jaké jsou vaše nejbližší plány s Moovin Space?
Na rok 2026 plánujeme rozšíření do měst v ČR a připravujeme expanzi do jiné země.

 

Prozradíte nám, o jaká místa se jedná?
Zatím si to necháme pro sebe :)

 

Kde byste chtěla vidět Moovin Space za 3–5 let?
3–5 let na tomto trhu je poměrně málo, i my jsme se za rok hodně posunuli. Chceme, aby Moovin Space bylo all-in-one řešení pro komerční pronájem a běžnou možností při hledání kanceláří. Čeká nás ještě hodně práce.

 

Pokud byste měla shrnout poslání Moovin Space do jedné věty, jak by zněla?
Kancelář je podpůrným nástrojem, který firmám musí umožnit soustředit se na hlavní byznys. Naším cílem je to zajistit tak, aby v denním fungování o nás firmy ani nevěděly, ale byly jsme jejich partnerem při řešení nájmu i provozu.

 

Jaké poselství byste chtěla předat firmám, které zvažují změnu kancelářského prostředí?
Zkuste Moovin! Kancelář vám musí pomáhat růst, ne vás omezovat.

 

 Co vás osobně na této práci nejvíc naplňuje?
Být malou rybou ve velkém rybníce a být součástí velké změny. Dává mi to hluboký smysl a energii pokračovat dál.